خبری و آموزشی

سایت خبری و آموزشی

خبری و آموزشی

سایت خبری و آموزشی

نحوه تمیز کردن چاپگر HP

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۱۵ ب.ظ

هد چاپی HP به طور دوره ای مسدود می شود زیرا مقدار کمی جوهر یا گرد و غبار خشک می شود و در نازل جمع می شود. چاپهای ضعیف ، لکه دار یا لکه دار همگی از علائم گرفتگی هستند اما با یک تمیز کردن ساده می توان کارتریج های جوهر HP را دوباره کار کرد. سر چاپ به دلیل استفاده نادر از کارتریج مسدود می شود. اگر مرتباً چند هفته بدون چاپ بروید ، کارتریج های شما در نهایت خشک می شوند و باید تعویض شوند. تمیز کردن سر چاپ می تواند عمر کارتریج شما را طولانی کند و امیدوارم خرید کارتریج جایگزین را به تأخیر بیندازید! در این راهنما نحوه عملکرد هد چاپی HP را توضیح خواهیم داد و بهترین روش برای تمیز نگه داشتن آنها را به شما نشان خواهیم داد.

هد چاپی چیست؟

سر چاپ یک جز pr چاپگر است که به انتقال جوهر به صفحه کمک می کند. این کار را با شلیک قطرات کوچک جوهر از طریق نازل های چاپگر متعدد انجام می دهد تا چاپ دلخواه ایجاد شود. هنگامی که یکی از این نازل ها مسدود می شود ، چاپهای شما محو یا خط دار به نظر می رسند.

 

انواع هد چاپی HP کدامند؟

سر چاپ می تواند بخشی از کارتریج چاپگر باشد یا در چاپگر تعبیه شده باشد - همه اینها بستگی به چاپگر HP شما دارد.

 

نوع 1: سر چاپی که در کارتریج تعبیه شده است

کارتریج های چاپگر با هد چاپی داخلی کارتریج چاپگر یکپارچه نامیده می شوند. با این نوع صفحه نازل (سر چاپ) در کنار کارتریج تعبیه شده است. هر زمان که یکی از این کارتریج های چاپگر را تعویض می کنید ، سر چاپ را نیز جایگزین می کنید ، بنابراین اگر با کارتریج مخصوصاً رگه دار مشکل دارید ، تعویض آن با یک کارتریج کاملاً جدید معمولاً مشکل کیفیت چاپ شما را برطرف می کند. HP فقط کارتریج های چاپگر یکپارچه را به رنگ مشکی و سه رنگ به فروش می رساند و آنها اغلب در مدل های ارزان قیمت چاپگر Deskjet و ENVY مانند Deskjet 1112 یا ENVY 7855 مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

تعمیر کارتریج

 

 

نمونه کارتریج جوهر یکپارچه:

 

سری HP 61 ، سری HP 62 ، سری HP 63 ، سری HP 64 ، سری HP 65

 

نوع 2: سر چاپی که در چاپگر تعبیه شده است

سر چاپی HP که درون چاپگر تعبیه شده است از کارتریج جوهر جداگانه برای ایجاد چاپ استفاده می کند. صفحه نازل (سر چاپ) برای این نوع کارتریج ها در چاپگر گنجانده شده است و کارتریج ها برای ایجاد چاپ در آن چاپگر نصب می شوند. این نوع سر چاپها پس از استفاده طولانی مدت به جایگزینی احتیاج دارند - با این وجود از آنجا که قیمت اکثر هدهای چاپی بالغ بر 100 دلار است و یافتن برخی از جایگزین ها دشوار است ، صرفاً خرید چاپگر جدید ارزان تر است.

 

نمونه کارتریج جوهر فردی:

 

سری HP 902 ، سری HP 952 ، سری HP 910 ، سری HP 962

 

 

نحوه تمیز کردن خودکار چاپگر HP

ساده ترین راه برای حل مشکل کیفیت چاپ ، اجرای تمیز کردن روی چاپگر است. عملکرد تمیز کردن در نرم افزار هر مدل چاپگر HP گنجانده شده است و معمولاً در بخش "نگهداری چاپگر" از فهرست نمایشگر چاپگر شما مشاهده می شود. برای راهنمایی های خاص دستگاه خود ، با دفترچه چاپگر خود مشورت کنید.

 

تمیز کردن سر چاپ می تواند حدود 1 یا 2 دقیقه طول بکشد و برای استفاده در مراحل تمیز کردن از مقداری جوهر استفاده می شود. پس از تکمیل ، برای مقایسه کیفیت چاپ ، یک صفحه آزمایشی چاپ کنید. اگر نتایج چاپ خوب به نظر می رسند ، می توانید به چاپ ادامه دهید. اگر رنگ ها در حد و اندازه نیستند ، ممکن است مجبور شوید عملکرد تمیز کردن سر چاپ را 2-4 بار دیگر قبل از برقراری مجدد کیفیت چاپ ، اجرا کنید. اگر بعد از چند بار تمیزکاری هنوز چاپ با کیفیتی دریافت نمی کنید ، به دستورالعمل های دستی تمیز کردن ما بروید. شما نمی خواهید عملکرد تمیز کردن را زیاد انجام دهید زیرا جوهر موجود در کارتریج شما را تخلیه می کند.

نحوه تمیز کردن دستی چاپگر HP

قبل از ادامه ، شما باید بدانید که برخی از چاپگرهای جوهر افشان HP دارای یک چاپگر داخلی جدا از کارتریج های جوهر هستند ، و همچنین برخی از چاپگرهای جوهر افشان HP با سر چاپ در کارتریج های جوهر جداگانه وجود دارد.

تمیز کردن سر چاپگرهای داخلی

تمیز کردن دستی یک چاپگر که در چاپگر شما قرار دارد ، کمی بیشتر کار می کند. مراحل زیر مربوط به چاپگرهای HP است که دارای سر چاپی قابل جابجایی هستند ، مانند HP OfficeJet 8710. همچنین می توانید از این روش در چاپگرهای غیر HP با سر چاپ در چاپگر استفاده کنید.

 

لوازم مورد نیاز: یک ظرف پلاستیکی ، چند دستمال کاغذی خشک ، یک پارچه بدون پرز و آب گرم فیلتر شده یا مقطر.

 

حوله کاغذی خشک را به چهار قسمت بریزید و آن را در ظرف پلاستیکی قرار دهید

بالای حوله کاغذی حدود دو اینچ آب گرم بریزید تا کاملاً غوطه ور شود

چاپگر را باز کنید و تمام کارتریج های جوهر را از دستگاه خارج کنید

در حالی که روند تمیز کردن سر چاپ را ادامه می دهید ، کارتریج ها را روی یک حوله کاغذی جداگانه کنار بگذارید. مطمئن شوید که کارتریج ها به سمت بالا روی حوله کاغذی قرار دارند.

روی قفل خاکستری پشت درشکه ای که کارتریج ها را در خود نگه می دارد ، بلند شوید. با این کار چاپگر از چاپگر آزاد می شود.

سر چاپ را به بالا و بیرون بکشید تا از دستگاه خارج شود.

 

تعمیر کارتریج پرینتر

 

پارچه بدون پرز را با آب گرم مرطوب کنید.

جوهر اضافی نازل سر چاپ را به آرامی پاک کنید.

سر چاپ را با حوله های کاغذی غوطه ور شده در ظرف قرار دهید. نازل باید رو به پایین باشد. مراقب باشید نازل را لمس نکنید زیرا به راحتی آسیب می بیند.

اجازه دهید سر چاپ حدود ده دقیقه خیس بخورد. سپس آن را از ظرف خارج کرده و روی دستمال کاغذی خشک قرار دهید تا پانزده دقیقه خشک شود. نازل باید رو به بالا باشد.

دوباره چاپگر را به داخل چاپگر نصب کنید. فراموش نکنید که قفل را محکم کنید! سپس کارتریج ها را دوباره نصب کرده و عملکرد تمیز کردن را دوباره روی دستگاه اجرا کنید.

تمیز کردن سر چاپی که در کارتریج جوهر تعبیه شده است

اگر چاپگر شما از کارتریج هایی با هد چاپی یکپارچه استفاده می کند ، می توانید با استفاده از "روش حوله کاغذی" مشکل کیفیت چاپ خود را برطرف کنید.

 

لوازم مورد نیاز: یک حوله کاغذی گرم و مرطوب و یک حوله کاغذی خشک

 

یک حوله کاغذی مرطوب یا فیلتر قهوه را برداشته و کارتریج را با سر چاپ به سمت روی حوله کاغذی پاک کنید. با این کار هرگونه جوهر خشک شده روی سر چاپ برداشته می شود.

سپس ، کارتریج را با سر چاپ به سمت پایین در برابر حوله کاغذی خشک به مدت 2-3 دقیقه نگه دارید. یک دستمال کاغذی خشک جوهر را از بین می برد. سر چاپ را پاک نکنید زیرا ممکن است آسیب ببیند.

کارتریج را دوباره نصب کنید و دوباره چاپ کنید. اگر در این مرحله هنوز نتایج چاپ ضعیفی دارید ، ممکن است لازم باشد کارتریج چاپگر خود را تعویض کنید.

اکنون که می دانید چگونه چاپگر HP خود را تمیز کنید ، تمام ابزارهایی را که برای اطمینان از سالم بودن کارتریج های خود لازم دارید ، دارید. اگر این مراحل تمیز کردن را امتحان کنید و هنوز در کیفیت چاپ مشکل دارید ، ممکن است لازم باشد سر چاپ را تعویض کنید. برای چاپگرهایی که از کارتریج های یکپارچه استفاده می کنند ، این به معنای خرید کارتریج چاپگر جدید است. برای چاپگرهایی که دارای چاپگر داخلی هستند ، باید یک هد چاپی کاملاً جدید بخرید که ممکن است کمی گران باشد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، اکثر مصرف کنندگان در نهایت خرید چاپگر جدید را انجام می دهند زیرا معمولاً ارزان تر از جایگزین هد چاپ است! اگر در مورد تمیز کردن هد پرینت HP خود س questionsالی دارید ، در صورت تمایل ، یک ردیف برای ما بنویسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی